UNSRAT Repository

STRUCTURAL EQUATION MODELING OF ADVERTISING IMAGE, BRAND IMAGE, AND BRAND PERSONALITY OF BATH SOAP

Dian Agustina Puspitasari Sri, Hadi and Ujang, Sumarwan and MD, Djamaluddin (2015) STRUCTURAL EQUATION MODELING OF ADVERTISING IMAGE, BRAND IMAGE, AND BRAND PERSONALITY OF BATH SOAP. In: SEMINAR NASIONAL & CALL FOR PAPER APMMI 2015. Program Magister Manajemen Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sam Ratulangi Manado, pp. 1-14. ISBN 978-602-73622-0-8

Full text not available from this repository.

Abstract

In practice, advertising was popular way to communicate between company and consumer to introduce their brand. Company created a fantastic images in rich color and textures, an interesting message, and also taken a beautiful women to endorse brand. The personification of brand had happened frequently since celebrities started to endorse brands through advertising. Advertising image directly affected to brand image. Consumer’s perception would be influence by advertising image. The use of famous people and their personalities helps marketers position their brands in the mind of consumer and felt brands close to them. So, theory of brand personality can be applied in nowadays. Brand personality could be defined as the set of human characteristic associated with brand. The aim of this research were to analyze consumer’s characteristic, to analyze advertising awareness Lux in the mind of consumer, to analyze consumer’s perception of Lux, to analyze the brand personality of Lux, and to formulate managerial implication from this research. There are 175 respondents who lived in Bogor were involved in this research. Descriptive Analysis, CHAID Analysis, and SEM analysis were used to analyzed the data. The result showed that advertising image had correlation to brand image and brand image had more correlation to brand personality Lux. SEM analysis showed that brand personality of Lux were smart, sucess, and dinamic. Dalam prakteknya, iklan adalah cara yang populer untuk berkomunikasi antara perusahaan dan konsumen untuk memperkenalkan merek mereka. Perusahaan menciptakan gambar yang fantastis dalam warna yang kaya dan tekstur, pesan yang menarik, dan juga mengambil wanita cantik untuk mendukung merek. Personifikasi merek telah sering terjadi sejak selebriti mulai mendukung merek melalui iklan. Gambar iklan yang terkena dampak langsung ke citra merek. Persepsi konsumen akan dipengaruhi oleh citra iklan. Penggunaan orang-orang terkenal dan kepribadian mereka membantu pemasar memposisikan merek mereka di benak konsumen dan merasa merek dekat dengan mereka. Jadi, teori kepribadian merek dapat diterapkan di saat ini. Kepribadian merek dapat didefinisikan sebagai himpunan karakteristik manusia yang berhubungan dengan merek. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis karakteristik konsumen, untuk menganalisis kesadaran iklan Lux di benak konsumen, untuk menganalisis persepsi konsumen dari Lux, untuk menganalisis kepribadian merek Lux, dan merumuskan implikasi manajerial dari penelitian ini. Ada 175 responden yang tinggal di Bogor terlibat dalam penelitian ini. Analisis Deskriptif, Analisis CHAID, dan analisis SEM digunakan untuk menganalisis data. Hasil penelitian menunjukkan bahwa gambar iklan memiliki korelasi untuk citra merek dan citra merek memiliki korelasi lebih untuk kepribadian merek Lux. Analisis SEM menunjukkan bahwa kepribadian merek Lux yang cerdas, sukses, dan dinamis.

Item Type: Book Section
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: Fakultas Ekonomi > Manajemen
Depositing User: Mr. Benhard W. Tampangela, ST
Date Deposited: 15 Jan 2016 10:17
Last Modified: 15 Jan 2016 10:19
URI: http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/1015

Actions (login required)

View Item