Valensia , Ngantung (2015) THE ANALYSIS OF FACTORS AFFECTING CUSTOMER LOYALTY AND THE IMPACT TO COMPETITIVE ADVANTAGES. In: SEMINAR NASIONAL & CALL FOR PAPER APMMI 2015. Program Magister Manajemen Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sam Ratulangi Manado, pp. 114-121. ISBN 978-602-73622-0-8
Full text not available from this repository.Abstract
The banking industry has always been the center of public attention because of globalization this time all the affairs and business needs of society helped by the banking sector. The banking industry itself has a function as a collector of public funds and distribute those funds to people that wants to fulfill their needed of funds so it makes the banking industry become a promising business both for investors and for society as a customer at the bank. The rapid competition in the banking industry today makes people more selective in choosing which bank should use both for invest the money or borrow funds for capital expenditure and for investment. Competition in the banking industry have made banks should be more attention to the services they provide to their customers so that they can compete and even superior from the other banks. the case of a decline in customer numbers due to the closure of customer accounts and also there are many inactive accounts at the Commercial Bank branch Manado. Through a variety of data is necessary to investigate the causes of the above problems. This problem occurs overcome a lot of things ranging from the lack of quality of service, reduced corporate image and several other factors that ultimately affect the level of customer loyalty and reduce competing advantages of Bank Branch Manado. Based on the problem above it is essential to make further research about the factors affecting customer loyalty and the impact to competitive advantages. Industri perbankan selalu menjadi pusat perhatian publik karena globalisasi saat ini semua urusan dan bisnis kebutuhan masyarakat dibantu oleh sektor perbankan. Industri perbankan itu sendiri memiliki fungsi sebagai penghimpun dana masyarakat dan menyalurkan dana tersebut kepada orang-orang yang ingin memenuhi mereka membutuhkan dana sehingga membuat industri perbankan menjadi bisnis yang menjanjikan baik bagi investor dan bagi masyarakat sebagai pelanggan di bank. Kompetisi yang cepat dalam industri perbankan saat ini membuat orang lebih selektif dalam memilih bank yang harus menggunakan keduanya baik untuk menginvestasikan uang atau meminjam dana untuk belanja modal dan investasi. Persaingan di industri perbankan telah membuat bank harus lebih memperhatikan layanan yang mereka berikan kepada pelanggan mereka sehingga mereka bisa bersaing dan bahkan unggul dari bank lain. Kasus penurunan jumlah pelanggan karena penutupan rekening nasabah dan juga ada banyak rekening yang tidak aktif di cabang Bank Umum di Manado. Melalui berbagai data yang diperlukan untuk menyelidiki penyebab masalah di atas. Masalah ini terjadi mengatasi banyak hal mulai dari kurangnya kualitas layanan, mengurangi citra perusahaan dan beberapa faktor lainnya yang pada akhirnya mempengaruhi tingkat loyalitas pelanggan dan mengurangi keuntungan bersaing Bank Umum di Manado. Berdasarkan masalah di atas adalah penting untuk membuat penelitian lebih lanjut tentang faktor-faktor yang mempengaruhi loyalitas pelanggan dan dampak untuk keunggulan kompetitif.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Divisions: | Fakultas Ekonomi > Manajemen |
Depositing User: | Mr. Benhard W. Tampangela, ST |
Date Deposited: | 15 Jan 2016 03:50 |
Last Modified: | 15 Jan 2016 03:50 |
URI: | http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/1027 |
Actions (login required)
View Item |