UNSRAT Repository

Design and Build of Game Combat Flight Simulator

Sumual, Haezel Febryan Donald and Tulenan, Virginia and Kaunang, S. T. G. (2021) Design and Build of Game Combat Flight Simulator. -.

[img]
Preview
PDF (Skripsi)
Download (893kB) | Preview

Abstract

Abstract - Simulation is a training method that demonstrates something in the form of an imitation that is similar to the real situation, depicting a system or process with demonstration in the form of a statistical model or characterization. The act of performing this simulation generally describes the key characteristics of the behavior of the physical system. Simulation Game is one example of learning media through games. Simulation games are usually used as a training tool for people, such as driving simulations in driving tests, to war simulations for soldiers. The purpose of this research is to produce a Flight Combat Simulator game. This game is a Third Person type with the 3D Simulation genre. The method used is the XP (eXtreme Programming) method which is divided into 6 stages, namely: Planning, Design, Coding, and Testing. Making this game using open source software (open), namely Unity 3D. In this study, it can be seen that the game can be used as a means for interesting and interactive simulations to the public. Based on the results of the questionnaire after playing this simulation game, 95% of respondents think that this simulation game can function as a simulation medium. Keywords – eXtreme Programming; Game; Simulation; Unity. Abstrak - Simulasi adalah metode pelatihan yang memperagakan sesuati dalam bentuk tiruan yang mirip dengan keadaan yang sesungguhnya, penggambaran suatu sistem atau proses dengan peragaan berupa model statistik atau pemeranan. Aksi melakukan simulasi ini secara umum menggambarkan sifat-sifat karakteristik kunci dari kelakuan sistem fisik. Game Simulasi merupakan salah satu contoh dari media pembelajaran melalui game. Game Simulasi biasanya digunakan sebagai sarana pelatihan bagi orang-orang, seperti simulasi mengemudi dalam tes mengemudi, hingga sampai simulasi perang untuk tentara. Tujuan penelitian ini adalah untuk menghasilkan game Flight Combat Simulator. Game ini bertipe Third Person dengan genre 3D Simulation. Metode yang digunakan adalah metode XP (eXtreme Programming) yang terbagi dalam 6 tahap, yaitu: Planning, Design, Coding, dan Testing. Pembuatan game ini menggunakan Software open source (terbuka), yaitu Unity 3D. Dalam penelitian ini dapat diketahui hasilnya bahwa Game dapat digunakan sebagai sarana untuk simulasi yang menarik dan interaktif kepada masyarakat. Berdasarkan hasil kuesioner setelah memainkan game simulasi ini, 95% Responden berpendapat bahwa game simulasi ini bisa berfungsi sebagai media simulasi. Kata Kunci : eXtreme Programming; Game; Simulasi; Unity.

Item Type: Other
Subjects: Q Science > QA Mathematics > QA75 Electronic computers. Computer science
Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software
Divisions: Fakultas Teknik > Teknik Informatika
Depositing User: Mr. Benhard W. Tampangela, ST
Date Deposited: 21 Jul 2021 01:09
Last Modified: 21 Jul 2021 01:09
URI: http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/3320

Actions (login required)

View Item View Item