Tuju, Joshua G. and Najoan,, Meicsy Eldad Israel and Paturusi, Sary D. E. (2021) PENGGUNAAN GAME INTERAKTIF UNTUK PENINGKATAN FLEKSIBILITAS PEMBELAJARAN DARING PADA MATA KULIAH SISTEM DIGITAL. -.
|
PDF (Skripsi)
Download (570kB) | Preview |
Abstract
Abstract — Along with the rapid development of technology, one of which is the impact of its development on technology in the field of education that can be seen in this day and age a lot of methods - learning methods that are increasing with the advancement of technology. At this time began to emerge innovations - new innovations that support the learning process for example learning methods using games. Games can also be used as a tool for the defense processjaran to understand the materials - materials relatedto one of the courses that became the learning of Students department of Electrical Informatics study program that is a digital system in which contains the basic materials of number conversion by which a particular base number system will be numbered on another basis. The purpose of this research is to build a learning game by game entertainment so as to increase user knowledge. This research uses player-centric game design method and the results of the application that has been made can be accessed through eLearning platform Keywords — Management System, assets, college, Website Abstrak — Seiring perkembangan teknologi yang sangat pesat salah satunya dampak perkembanganya pada teknologi di bidang pendidikan yang dapat dilihat pada masa sekarang ini banyak sekali metode - metode pembelajaran yang makin hari makin bertambah seiring majunya teknologi. adapun metode pembelajaran yang bisa dilakukan secara jarak jauh atau pembelajaran daring. Pada sekarang ini mulai muncul inovasi – inovasi baru yang Game juga dapat dimanfaatkan sebagai alat bantu untuk proses pembelajaran untuk memahami materi – materi yang berhubungan dengan salah satu mata kuliah yang menjadi pembelajaran Mahasiswa Jurusan Elektro program studi Informatika yaitu Sistem digital yang di dalamnya berisi materi - materi dasar dari konversi bilangan. Konversi bilangan merupakan ilmu yang mempelajari tentang proses dimana suatu sistem bilangan basis tertentu akan dijadikan bilangan dengan basis yang lain. Tujuan penelitian ini adalah membangun sebuah aplikasi game pembelajaran untuk memberikan kemudahan bagi pengguna dalam belajar konversi bilangan disertai meningkatkan pengetahuan pengguna. Penelitian ini menggunakan metode player-centric game design dan hasil aplikasi yang telah dibuat dapat diakses melalui platform eLearning Kata kunci — Game,E-learning,Player-Centric Game Design
Item Type: | Other |
---|---|
Subjects: | Q Science > QA Mathematics > QA75 Electronic computers. Computer science Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software |
Divisions: | UNSPECIFIED |
Depositing User: | Mr. Benhard W. Tampangela, ST |
Date Deposited: | 12 Oct 2021 04:20 |
Last Modified: | 12 Oct 2021 04:20 |
URI: | http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/3392 |
Actions (login required)
View Item |