UNSRAT Repository

Augmented Reality Application Of Sports Props For Elementary School Students

Timban, Triko Jonatan and Tulenan, Virginia and Paturusi, Sary D. E. (2021) Augmented Reality Application Of Sports Props For Elementary School Students. -.

[img]
Preview
PDF (Skripsi)
Download (614kB) | Preview

Abstract

Abstract — Augmented Reality is a technology that can be utilized in current application development, with augmented reality the user will get a 3d visual form of an object so that the information contained in the application can be absorbed properly. The problem with the southern Minahasa school is the limited learning media currently used, both in quantity and quality. Community service aims to use sports game props, in carrying out learning according to the material being taught to improve time efficiency in the learning process, which increases the ability to master the material and skills in using tools. sports game show. In addition, it can also increase motivation in the teaching and learning process and to support the implementation of active student learning (CBSA). So the thesis is compiled "Application of Augmented Reality of Sports Teaching Aids for Elementary School Students". with the aim of helping or facilitating teachers or parents in providing information or knowledge about existing sports props and information from these tools. In making this application using the Unity Engine to create an Augmented Reality application and in this study using the 6 stage Multimedia Development Life Cycle method, the object is in the form of 3 dimensions. Keywords — Augmented Reality, Android, Multimedia Development Life , Props, Unity3. Abstrak — Augmented Reality merupakan suatu teknologi yang dapat dimanfaatkan dalam pengembangan aplikasi saat ini, dengan adanya augmented reality pengguna akan mendapat bentuk visual 3d suatu objek sehingga informasi yang terkandung dalam aplikasi dapat diserap dengan baik. permasalahan sekolah minahasa selatan adalah terbatasnya media pembelajaran yang kini digunakan, baik kuantitas maupun kualitasnya pengabdian masyarakat bertujuan untuk mempergunakan alat peraga permainan olahraga, dalam melaksanakan pembelajaran sesuai materi yang diajarkan untuk meningkatkan efesiensi waktu dalam proses pembelajaran, yang meningkatkan kemapuan penguasaan materi dan keterampilan menggunakan alat peraga permainan olahraga,. Selain itu dapat pula meningkatkan motivasi dalam proses belajar mengajar dan untuk menunjang pelaksanaan cara belajar siswa aktif (CBSA). Maka di susunlah skripsi “Aplikasi Augmented Reality Alat Peraga Olahraga Untuk Siswa Sekolah Dasar”. dengan tujuan guna membantu atau mempermudah guru atau orang tua dalam memberikan informasi atau pengetahuan tentang alat alat peraga olahraga yang ada beserta informasi dari alat tersebut. Dalam pembuatan apliksai ini menggunakan Engine Unity untuk membuat sebuah apliksai Augmented Reality dan pada penelitian ini menggunakan metode 6 tahapan Multimedia Development Life Cylce, objek berupa 3 dimensi.

Item Type: Other
Subjects: Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Mr. Benhard W. Tampangela, ST
Date Deposited: 29 Nov 2021 03:20
Last Modified: 29 Nov 2021 03:20
URI: http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/3520

Actions (login required)

View Item View Item