UNSRAT Repository

Rancang Bangun Game Edukasi Berbasis Role Playing Game (RPG) Tuanku Imam Bonjol

Lalujan, Andrew and Tulenan, Virginia and Rindengan, Yaulie (2022) Rancang Bangun Game Edukasi Berbasis Role Playing Game (RPG) Tuanku Imam Bonjol. -.

[img]
Preview
PDF (Skripsi)
Download (605kB) | Preview

Abstract

Abstract – The game is a thing and achieves all the fun, where we play a game and achieve a pleasant result. Educational games are a form of educational game, which is a game that teaches and educates early childhood in forming a character. Learning history in this case is very suitable for learning to know what happened in the past and can learn about history, namely the history of Indonesia. So the aim of this is to create a game that educates young people so that they can learn new things while playing in the context of Indonesian history. Educational Game made based on Indonesian history and with the hero "Tuanku Imam Bonjol", so you can learn to know the hero character "Tuanku Imam Bonjol". The conclusion is, this educational game is able to provide education to young people about the hero character "Tuanku Imam Bonjol" at this time, and learn about his struggle for Indonesia. Keywords: Games, Educational Games, History, Tuanku Imam Bonjol. ABSTRAK Abstrak – Permainan merupakan sebuah hal dan mencapai semua kesenangan, dimana kita melakukan suatu permainan dan mencapai suatu hasil yang menyenangkan. Permainan Edukasi merupakan suatu bentuk permainan yang mendidik, yaitu suatu permainan yang bersifat mengajar dan mendidik masa usia dini dalam membentuk suatu karakter. Pembelajaran sejarah dalam hal ini sangat cocok untuk belajar mengetahui apa yang terjadi di masa lalu dan bisa belajar mengenai sejarah yaitu sejarah Indonesia. Sehingga tujuan dari ini adalah membuat suatu permainan yang mendidik kalangan muda sehingga mereka bisa belajar hal baru sekaligus mereka bermain dalam konteks sejarah Indonesia. Game Edukasi yang dibuat berdasarkan sejarah Indonesia dan dengan tokoh pahlawan “Tuanku Imam Bonjol”, sehingga bisa belajar mengetahui tokoh pahlawan “Tuanku Imam Bonjol”. Kesimpulannya ialah, Game edukasi ini mampu memberikan edukasi kepada kalangan muda mengenai tokoh pahlawan “Tuanku Imam Bonjol” pada masa sekarang ini, dan belajar mengenai perjuangannya untuk Indonesia. Kata Kunci : Permainan, Permainan Edukasi, Sejarah, Tuanku Imam Bonjol. Pendahuluan

Item Type: Other
Subjects: Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software
Divisions: UNSPECIFIED
Depositing User: Mr. Benhard W. Tampangela, ST
Date Deposited: 06 Jun 2022 06:49
Last Modified: 06 Jun 2022 06:54
URI: http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/3870

Actions (login required)

View Item View Item