UNSRAT Repository

TOURIST PUZZLE GAMES IN NORTH SULAWESI

Pinontoan, Claudia M. and Sengkey, Rizal and Tuturoong, Nancy (2022) TOURIST PUZZLE GAMES IN NORTH SULAWESI. -.

[img]
Preview
PDF (Skripsi)
Download (646kB) | Preview

Abstract

Computer technology has begun to develop rapidly in various fields. The current utilization is not only used by adults but technology can already be used by children to parents. In this modern era, games are proof of the rapid development of technology. At first the game was known as the console game genre, such as Brown Box around 1966 which was one of the first generation of console games. Based on the background of the objectives to be achieved in this research, namely Providing information about tourist attractions in North Sulawesi, Puzzle Applications can display 2D images and 3D Objects, created using Unity, Photoshop, Blender3D applications. In making this Puzzle game application, the author using the Multimedia Development Life Cycle method which is the development of a media application that has 6 stages, namely Concept, Design, Material Collecting, Assembly, Testing, Distribution. This application is run on the android platform. This puzzle application can be used as a medium for learning and playing games for children and the general public, by displaying various tourist attractions in North Sulawesi. It is hoped that this application provides information about tourist attractions in North Sulawesi. Keywords: Applications, Games, Puzzles, Puzzles, North Sulawesi. Teknologi komputer sudah sangat mulai berkembang pesat diberbagai bidang yang ada. Pemanfaatan yang ada saat ini bukan hanya di gunakan oleh orang dewasa saja melainkan teknologi sudah dapat di gunakan oleh anak anak sampai orang tua. Di zaman yang modern ini, game adalah salah satu bukti dari perkembangan teknologi yang semakin pesat. Pada awalnya game dikenal dengan genre game console, seperti Brown Box sekitar tahun 1966 yang merupakan salah satu dari game konsol generasi pertama. Berdasarkan latar belakang tujuan yang ingin dicapai dalam penelitihan ini yaitu Memberikan informasi tentang tempat wisata yang ada di Sulawesi Utara, Aplikasi Puzzle dapat menampilkan gambar 2D dan Object 3D, dibuat dengan menggunakan aplikasi Unity, Photoshop,Blender3D.Dalam pembuatan aplikasi game Puzzle ini, penulis menggunakan metode Multimedia Development Life Cycle yang merupakan pengembangan suatu aplikasi media yang memiliki 6 tahapan yaitu Konsep (Concept), Perancangan(Desain), Pengumpulan Bahan(Material Collecting), Pembuatan(Assembly), Pengujian(Testing), Distribusi (Distribution). Aplikasi ini dijalankan di Platform android. Aplikasi Teka-teki ini dapat digunakan sebagai media pembelajaran dan permainan anak anak dan masyarakat umum, dengan menampilkan berbagai tempat wisata yang ada diSulawesi Utara. Diharapkan Aplikasi ini memberikan informasi tentang tempat wisata yang ada di Sulawesi Utara. Kata kunci : Aplikasi, Game, Puzzle, Teka-teki, Sulawesi Utara.

Item Type: Other
Subjects: Q Science > QA Mathematics > QA75 Electronic computers. Computer science
Divisions: Fakultas Teknik > Teknik Informatika
Depositing User: Mr. Benhard W. Tampangela, ST
Date Deposited: 28 Jul 2022 03:39
Last Modified: 28 Jul 2022 03:39
URI: http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/3986

Actions (login required)

View Item View Item