Kalebos, Yosua Tri Bosman and Sugiarso, Brave and Rumpengan, Arthur
(2022)
Animasi Interaktif Pengenalan Pembelajaran Reaksi Asam Dengan Basa Pada Siswa SMA Kelas XI.
-.
Abstract
Abstract — Multimedia is an alternative method of doing learning because multimedia includes images, videos, audio, text as its content. Animated Interactive Learning Acid-Base Reaction, based on the idea that supports alternative teaching and learning activities. In this era of informatics, many children prefer learning methods that are more interesting than just using printed books as a medium of learning in the classroom. Software used: Blender, Unity3D, Adobe Photoshop, Adobe Premiere Pro, Logic Pro X. The design method used is the MLDC method with 6 stages: Concept, Design, Material Collecting, Assembly, Testing, and Distribution. By using the Multimedia approach, the learning methods used in schools can be even more interesting for students. Based on its purpose, this interactive animation can be an alternative for students in understanding class material without feeling bored in the process. So that the benefits of interactive learning introduction animation can be learned by students with different experiences. In conclusion, with the Interactive Animation Introduction to Acid-Base Reaction Learning, students can better understand the material presented in Teaching and Learning Activities.
Key words— Animation, Multimedia, Materials, Software.
Abstrak — Multimedia merupakan salah satu metode alternatif dalam melakukan pembelajaran karena multimedia meliputi gambar, video, audio, teks sebagai kontennya. Animasi Interaktif Pembelajaran Reaksi Asam Dengan Basa, didasarkan pada ide yang mendukung kegiatan belajar mengajar alternatif. Di era informatka ini banyak anak-anak yang lebih memilih metode pembelajaran yang lebih menarik ketimbang hanya menggunakan buku cetak sebagai media pembelajaran di kelas. Software yang digunakan: Blender, Unity3D, Adobe Photoshop, Adobe Premiere Pro, Logic Pro X. Metode perancangan yang digunakan adalah metode MLDC dengan 6 tahap didalamnya : Concept, Design, Material Collecting, Assembly, Testing, dan Distribution. Dengan menggunakan pendekatan Multimedia, metode pembelajaran yang dipakai di sekolah bisa jadi lebih menarik lagi untuk para siswa. Berdasarkan tujuannya, animasi interaktif ini bisa menjadi alternatif bagi siswa dalam memahami materi kelas dengan tidak merasa bosan di dalam prosesnya. Sehingga Manfaat dari Animasi Interaktif Pengenalan Pembelajaran bisa di pelajari oleh para siswa dengan experience yang berbeda. Kesimpulannya dengan adanya Animasi Interaktif Pengenalan Pembelajaran Reaksi Asam Dengan Basa ini para siswa bisa lebih mengerti lagi dengan materi yang disajikan di dalam Kegiatan Belajar Mengajar.
Kata kunci — Animasi, Multimedia, Materi, Software.
Actions (login required)
|
View Item |