Koloay, Noviano Johnnatan Peter and Kaunang, S. T. G. and Sugiarso, Brave
(2023)
Rancang Bangun Aplikasi Game Japan’s Den In Kawangkoan.
-.
Abstract
Abstract — History is an important thing to be studied and known by the public, from children and adolescents to adults, because it is possible that if it is not studied, important events that happened in the world will slowly be forgotten. Games are an effective means of becoming teaching materials or sources of knowledge. By using games that are interesting and have information about the history of society, especially children can be interested in learning about existing history. This research aims to make a game that contains the history of Japanese colonialism in Minahasa, especially about the Japanese cave in Kawangkoan, a game with an adventure genre. This research method uses Extreme Programming. This game about the history of the Japanese Cave in Kawangkoan will be built using Blender and Unity3D.
Keywords: Game, Cave, Kawangkoan, History
Abstrak — Sejarah merupakan hal yang penting untuk dipelajari dan diketahui oleh masyarakat dari kalangan anak-anak , remaja, hingga kalangan dewasa, karena tidak menutup kemungkinan jika tidak dipelajari oleh meraka maka peristiwa- peristiwa penting yang terjadi di dunia akan perlahana-lahan akan dilupakan. Game merupakan salah satu sarana yang efektif untuk menjadi bahan ajar atau sumber ilmu, dengan menggunakan sarana game yang menarik dan mempunyai informasi tentang sejarah masyarakat khususnya anak-anak bisa tertarik untuk mempelajari sejarah yang ada. Penelitian ini mempunyai tujuan untuk membuat game yang berisikan tentang sejarah penjajahan Jepang yang ada di Minahasa, khususnya tentang goa Jepang yang berada di Kawangkoan, game yang bergenre adventure. Metode penelitian ini menggunakan Extreme Programming. Game tentang sejarah Goa Jepang di Kawangkoan ini akan dibangun dengan mengggunakan Blender dan Unity3d.
Kata kunci — Game, Goa, Kawangkoan, Sejarah
Actions (login required)
|
View Item |