Hertin , Maulida and Adella Hotnyda , Siregar (2015) COMPANY BUILDING BRAND IMAGE ANALYSIS. In: SEMINAR NASIONAL & CALL FOR PAPER APMMI 2015. Program Magister Manajemen Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sam Ratulangi Manado, pp. 107-113. ISBN 978-602-73622-0-8
Full text not available from this repository.Abstract
Pegadaian is a state owned company running pawn shop industry for more than 110 years in Indonesia an will change the status from a public company became a private company. With many competitor in the same industry, the company image will important thing to win in the customer respond. This research treat four major items that highly affecting company image on Pegadaian which is brand awareness, brand associations, perceived quality and brand loyalty. Population in this research are Pegadaian Head Office customer. With quantitative method, the instrument used on this research is quesionnaire, by quantifiying the data with weighting Likert scale from number 1 to 5. The regression and correlation analyses is in the form of hypotesis used. The exiting four relation constellation are under the partial influence (t counted > t table) or collective influence (F counted > F table) have significant influence.From the four independent variable as concluded to give the biggest contribution toward the company image is brand loyalty (78,7%). Therefore, it is recommended to the management of Pegadaian to maintain the relationship with loyalty customer and improve the service quality. Pegadaian adalah perusahaan milik negara yang menjalankan industri toko gadai selama lebih dari 110 tahun di Indonesia yang akan mengubah status dari perusahaan terbuka menjadi perusahaan swasta. Dengan banyak pesaing dalam industri yang sama, citra perusahaan merupakan hal penting untuk menang dalam merespon pelanggan. Penelitian ini memperlakukan empat item utama yang sangat mempengaruhi citra perusahaan di Pegadaian yaitu kesadaran merek, asosiasi merek, persepsi kualitas dan loyalitas merek. Populasi dalam penelitian ini adalah pelanggan Kantor Pegadaian. Dengan metode kuantitatif, instrumen yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuisioner, dengan quantifiying data dengan skala Likert bobot dari nomor 1 sampai 5. Regresi dan analisis korelasi digunakan untuk menjawab hipotesis. The keluar empat hubungan konstelasi berada di bawah pengaruh parsial (t dihitung> t tabel) atau pengaruh kolektif (F dihitung> F tabel) memiliki pengaruh. Bentuk signifikan empat variabel independen menyimpulkan untuk memberikan kontribusi terbesar terhadap citra perusahaan adalah loyalitas merek (78,7%). Oleh karena itu, dianjurkan untuk pengelolaan Pegadaian untuk menjaga hubungan dengan loyalitas pelanggan dan meningkatkan kualitas layanan.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Divisions: | Fakultas Ekonomi > Manajemen |
Depositing User: | Mr. Benhard W. Tampangela, ST |
Date Deposited: | 15 Jan 2016 03:45 |
Last Modified: | 15 Jan 2016 03:45 |
URI: | http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/1026 |
Actions (login required)
View Item |