UNSRAT Repository

THE INFLUENCE OF HUMAN RESOURCE STRATEGIC PRACTICE AND KNOWLEDGE MANAGEMENT ON ORGANIZATION PERFORMANCE

Basuki, . THE INFLUENCE OF HUMAN RESOURCE STRATEGIC PRACTICE AND KNOWLEDGE MANAGEMENT ON ORGANIZATION PERFORMANCE. In: SEMINAR NASIONAL & CALL FOR PAPER APMMI 2015. Program Magister Manajemen Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sam Ratulangi Manado, pp. 203-209. ISBN 978-602-73622-0-8

Full text not available from this repository.

Abstract

The purpose of this paper is to discuss the relationship between variables practice of strategic human resource management and quality of service. The approach this study is to do a literature and examine the results of previous research study results show that the practice of strategic human resource management has a relationship to the quality of service but can not be proven empirically. Limitations of this study that this study only on the research area of South Kalimantan, would narrow the ability to generalize the findings of the research to other areas or regions wider coverage. The data presented in this study is cross-sectional which only represents the state of any given point in time. In this research, the measurement variables of service quality and organizational performance is measured from the internal perspective of the organization, future studies should also involve respondents from the external organization. Tujuan makalah ini adalah membahas hubungan antara strategis variabel praktek pengelolaan sumber daya manusia dan kualitas layanan. Pendekatan penelitian ini adalah untuk melakukan kajian pustaka dan memeriksa hasil penelitian sebelumnya. Hasil penelitian menunjukkan bahwa praktek strategis pengelolaan sumber daya manusia memiliki hubungan dari kualitas pelayanan tetapi tidak dapat terbukti secara empiris. Keterbatasan penelitian ini adalah penelitian ini hanya terbatas di kalimantan bagian selatan, akan mempersempit ruang kemampuan untuk menggeneralisasi hasil penelitian untuk lain daerah atau tempat jangkauan pelayanan yang lebih luas. Data disajikan dalam penelitian ini secara cross-sectional yang hanya mewakili daerah dari setiap titik waktu tertentu. Dalam penelitian ini, pengukuran variabel dari kualitas pelayanan dan kinerja organisasi diukur dari internal organisasi, penelitian yang akan datang juga harus melibatkan responden dari organisasi eksternal.

Item Type: Book Section
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: Fakultas Ekonomi > Manajemen
Depositing User: Mr. Benhard W. Tampangela, ST
Date Deposited: 15 Jan 2016 05:43
Last Modified: 15 Jan 2016 05:43
URI: http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/1037

Actions (login required)

View Item View Item