Agustina , Widi and Arief , Daryanto and Idqan , Fahmi (2015) ARCHITECTURE STRATEGIC BOGOR AGRICULTURAL UNIVERSITY BUSINESS SCHOOL. In: SEMINAR NASIONAL & CALL FOR PAPER APMMI 2015. Program Magister Manajemen Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sam Ratulangi Manado. ISBN 978-602-73622-0-8
Full text not available from this repository.Abstract
In order to win the competition in the future, Bogor Agricultural University Business School (SB-IPB) must be able to establish a strategy based on the resources and competencies that are available today. SB-IPB should be able to adjust the challenges in realizing its strategic architecture by adjusting the performance of its competencies. This study aims to analyze the internal and external factors that influence the development of SB-IPB, analyze SB-IPB strategic foresight and designing SB-IPB strategic architecture. This research is a descriptive research in the form of case studies. Respondents in this study are experts from inside and outside of IPB who are policy makers, alumni users, competitors, and alumni. Based on the internal environment analysis, it is found that SB-IPB internal resource advantages will still have the quality of competitive parity, the curriculum will have a temporary competitive advantage, and the reputation will have a sustained competitive advantage. In the external environment analysis, it is indicated that changes in the external environment provides great opportunities to the development of SB-IPB. Important issues that affect the development of SB-IPB in the future will be institutional change, change of mindset in the curriculum, internationalization, and changes in the business world. Five focus strategies will be compiled in 2015 until 2019, they are: development and strengthening of the institution and the curriculum in the first year, strengthening in networking and benchmarking in the second year, internationalization in the third year, and strengthening SB-IPB excellence in the fourth year to achieve its goal to be a first class business school in the fifth year. Untuk memenangkan persaingan di masa depan, Sekolah Bisnis IPB (SB-IPB) harus mampu membangun strategi berdasarkan sumber daya dan kompetensi yang tersedia saat ini. SB-IPB harus dapat menyesuaikan tantangan dalam mewujudkan arsitektur strategis dengan menyesuaikan kinerja kompetensi tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis faktor-faktor internal dan eksternal yang mempengaruhi perkembangan SB-IPB, menganalisis SB-IPB kejelian strategis dan merancang arsitektur strategis SB-IPB. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif dalam bentuk studi kasus. Responden dalam penelitian ini adalah para ahli dari dalam dan luar IPB yang pembuat kebijakan, pengguna alumni, pesaing, dan alumni. Berdasarkan analisis lingkungan internal, ditemukan bahwa SB-IPB memiliki keunggulan sumber daya internal yang kompetitif dimana kurikulum akan memiliki keunggulan kompetitif sementara, dan reputasi akan memiliki keunggulan kompetitif yang berkelanjutan. Dalam analisis lingkungan eksternal, itu menunjukkan bahwa perubahan dalam lingkungan eksternal memberikan peluang besar untuk pengembangan SB-IPB. Isu-isu penting yang mempengaruhi perkembangan SB-IPB di masa depan akan menjadi perubahan kelembagaan, perubahan pola pikir dalam kurikulum, internasionalisasi, dan perubahan dalam dunia bisnis. Lima strategi fokus akan disusun pada tahun 2015 sampai 2019, yaitu: pengembangan dan penguatan lembaga dan kurikulum pada tahun pertama, penguatan jaringan dan benchmarking pada tahun kedua, internasionalisasi pada tahun ketiga, dan memperkuat Keunggulan SB-IPB pada tahun keempat untuk mencapai tujuan, menjadi sekolah bisnis terkemuka di tahun kelima.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences > H Social Sciences (General) |
Divisions: | Fakultas Ekonomi > Manajemen |
Depositing User: | Mr. Benhard W. Tampangela, ST |
Date Deposited: | 15 Jan 2016 06:23 |
Last Modified: | 15 Jan 2016 06:23 |
URI: | http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/1046 |
Actions (login required)
View Item |