Kalengkongan, Yerikho B. and Tulenan, Virginia and Paturusi, Sary D. E.
(2022)
Rancang Bangun Game Action 3D Pengenalan Sejarah Perang Benteng Otanaha.
-.
Abstract
Abstract — History already begun to forgotten particularly especially for the young generation. One of them is the history of the Gorontalo people against Portugis. In principle, game are created for entertainment but it would be better if the games are created for education therefore it able to hones people’s creativity in thinking. The aims of this research is to produce an Introduction Game to the History of the Otanaha’s War against Portugis. The method used in this research is MDLC (Multimedia Development Life Cycle). game can be used to introduce the history of the Gorontalo War against Portugis to the community, especially to the younger generation. game can be helpful and interesting in providing information, as a learning medium about the historical events of the Otanaha’s war against Portugis. This game is expected to be developed that could be played on Android and IOS
Keywords — Game; Gorontalo; Multimedia Development Life Cycle; History; Portugis;Otanaha
Abstrak — Sejarah sekarang sudah mulai dilupakan terutama bagi kaum generasi muda. Salah satunya sejarah yang dilupakan yaitu sejarah perang Gorontalo melawan Portugis. Pada dasarnya game diciptakan sebagai sarana hiburan, tetapi akan lebih baik jika game diciptakan sebagai sarana belajar agar supaya bisa lebih kreatif dalam berfikir. Tujuan penelitian ini adalah untuk menghasilkan game Pengenalan sejarah Perang Benteng Otanaha Melawan Portugis. Metode yang digunakan adalah MDLC (Multimedia Development Life Cycle). Game dapat digunakan sebagai sarana untuk mengenalkan sejarah Perang Gorontalo melawan Spanyol kepada masyarakat terlebih khusus generasi muda. Game ini dapat membantu serta menarik dalam memberikan informasi, sebagai media pembelajaran tentang peristiwa sejarah perang Benteng Otanaha melawan Portugis. Diharapkan Game ini dapat dikembangkan agar bisa dimainkan diperangkat Android dan IOS agar supaya user dapat memainkan dimana saja.
Kata Kunci — Game; Gorontalo; Multimedia Development Life Cycle; Sejarah; Portugis;Otanaha
Actions (login required)
|
View Item |