UNSRAT Repository

Aplikasi Pembelajaran Interaktif Buku Siswa Kelas V Tentang Cara Tubuh Mengolah Udara Bersih

Janis, Andra Yosua (2022) Aplikasi Pembelajaran Interaktif Buku Siswa Kelas V Tentang Cara Tubuh Mengolah Udara Bersih. -.

[img]
Preview
PDF (Skripsi)
Download (1MB) | Preview

Abstract

Abstract — Interactive learning is a method or technique of learning both between teachers and students, students and students or between students and their environment. The availability of books at SD GMIM 35 Manado is still very limited and to obtain these books requires a fee, but the books used are not the same as the expected books. Seeing this problem, an interactive learning application was designed about how the body processes clean air that is easy to understand, learn and can attract students' interest in learning and can be used as a substitute for books and teachers for students to learn as well as being a provision for entering junior high school (JUNIOR HIGH SCHOOL). Testing results in the form of questionnaires given to 12 students of class V SD GMIM 35 Manado, homeroom teachers of class V and class VI teachers, that the application can facilitate student learning by 100%, attracting interest in learning by 100% and very helpful in learning by 66, 7%. The teacher's assessment through 2 aspects of the average answer is on the Good and Very Good rating scale. Keywords: Applications, Learning, Interactive, 2D Animation, Unsrat, Interactive Learning Applications. Key Words : Abstrak — Pembelajaran interaktif adalah suatu cara atau teknik pembelajaran baik antara guru dan peserta didik, peserta didik dengan peserta didik atau antara peseta didik dengan lingkungannya. Ketersediaan buku di SD GMIM 35 Manado masih sangat terbatas dan untuk memperoleh buku tersebut membutuhkan biaya, akan tetapi buku yang digunakan tidak sama dengan buku yang diharapkan. Melihat permasalahan ini maka dirancanglah sebuah aplikasi pembelajaran interaktif tentang cara tubuh mengolah udara bersih yang mudah dipahami, dipelajari dan dapat menarik minat belajar peserta didik serta dapat digunakan sebagai pengganti buku dan guru bagi peserta didik untuk belajar sekaligus dapat menjadi bekal untuk masuk ke sekolah menengah pertama (SMP). Hasil testing berupa kuisioner yang diberikan kepada 12 peserta didik kelas V SD GMIM 35 Manado, wali kelas V dan guru kelas VI , bahwa aplikasi dapat mempermudah belajar peserta didik sebesar 100%, menarik minat untuk belajar sebesar 100% dan sangat terbantu belajar sebesar 66,7%. Penilaian dari guru melalui 2 aspek rata-rata jawaban ada pada skala penilaian Baik dan Sangat Baik. Kata Kunci : Aplikasi, Pembelajaran, Interaktif, Animasi 2D, Unsrat, Aplikasi Pembelajaran Interaktif.

Item Type: Other
Subjects: Q Science > QA Mathematics > QA76 Computer software
Divisions: Fakultas Teknik > Teknik Informatika
Depositing User: Mr. Benhard W. Tampangela, ST
Date Deposited: 13 Oct 2022 10:23
Last Modified: 10 Jan 2023 01:51
URI: http://repo.unsrat.ac.id/id/eprint/4290

Actions (login required)

View Item View Item